אודות
נעים מאד, שמי רינת ניר.
כלכלנית ותיקה המגיעה מעולמות הבניה והנדל"ן, יוצרת תהליכי עבודה חכמים ומטמיעה מערכות ניהול בהתאמה אישית.
אני משלבת בין התמונה הגדולה לפרטים הקטנים, מקפידה על האיכות והדיוק ונשארת עם הלקוחות שלי לאורך כל הדרך. אני כאן כדי לתת ערך משמעותי לקבלנים ויזמים שיודעים שהם מאבדים כסף (הרבה) בדרך ולא מסכימים להפסיד איפה שחייבים להרוויח.
בפרויקטים של בניה רוויה, היזם/קבלן מתמקד בקידום התכנון והביצוע, בפתרון בעיות וכיבוי שריפות. ברקע, נדרש איש כלכלי, שנצמד למספרים, מרים דגלים כשיש חריגות, אי התאמות ומידע חדש. מישהו שמכיר את הפרטים הקטנים והמספרים המדויקים, אבל מחובר גם לתהליכים הגדולים ולצרכים המשתנים.
הצורך קיים אצל יזמים וקבלנים בכל גודל, אבל כאשר מנהלים פחות מ-10 פרויקטים, העלות של כלכלן במשרה קבועה כבדה מדי. במקרים רבים היזמים פשוט מוותרים על הפונקציה הזו ומשלמים על הכשלים והטעויות שהיו יכולים להיחסך מהם לו בצעו מעקב ובקרה באופן קבוע.
ממש כמו שהבניה מתחילה במרתף ועולה לאורך הקומות עד הגג, יש את הסדר הנכון לניהול המידע והכספים. לכל נתון יש מקום ותפקיד. מערכת מידע שומרת עלינו: שלא נעקוף, נטעה, נשכח לעדכן.
עלויות מיותרות ואבדן כספי יכולים להגיע למאות אלפי שקלים לדוגמה:
-
רכש לא יעיל
-
תשלום כפול לספקים
-
טעויות בגביה מלקוחות
-
מימון יקר
-
הליכים משפטיים מיותרים
כאשת כספים בעלת ניסיון של מעל 15 שנים בענף הבניה, אני פועלת בשיתוף פעולה עם בתי תוכנה המתמחים בניהול התהליכים בענף, מבינה לעומק את צורכי היזמים והקבלנים, רואה את התמונה הרחבה ומקפידה על כל פרט.
איך זה עובד?
בשלב ראשון אבצע מיפוי לתהליכי העבודה הקיימים:
אאתר את המקומות בהם ניתן לשפר ולייעל את ההתנהלות ואגדיר את התהליך המתאים שיביא לחסכון משמעותי וישפר את השורה התחתונה של העסק שלכם.
בהמשך אלווה אתכם לאורך כל הדרך עד להצלחת המהלך:
אני לוקחת על עצמי ליצור את השינוי באמצעות התאמת מערכות ניהול עבורכם, הטמעת כל המידע המצטבר כך שיתאפשר לכם מעבר חלק.
בנוסף, אעזור ליצור שגרת עבודה יעילה ופשוטה שתחזיר לכם את השליטה בניהול הכספי של החברה והפרויקטים.
דוגמה לייעול תהליכים:
-
ניהול מלאי ורכש
-
בקרת תקציב ותשלומים
-
ניהול חוזי המכר, תשלומים, הצמדות, ריבית פיגורים וכד'
במקרים בהם אין כדאיות כלכלית להעסיק כלכלן בתוך החברה, אני מנהלת את המידע בשירות מיקור חוץ, תוך עבודת צוות הדוקה עם בעלי התפקידים אצל הלקוח.
ניסיון מקצועי
חברה קבלנית לעבודות חשמל - אפקון
היכרות מעמיקה עם שיטת החיוב המצטבר בענף הבניה, חישובי הצמדה מורכבים, הטמעת והפעלת מערכת לניהול והפקת חשבונות מצטברים.
בניית תהליך לניהול מכרזים המוודא עמידה בלוחות זמנים, מאפשר איתור מידע בלחיצת כפתור, עיבוד נתונים והסקת מסקנות ליצירת תהליך מתמשך של שיפור ודיוק.
ניהול אדמיניסטרטיבי בפרויקט גדול בתחנת הכוח אשדוד, חברת חשמל, הפרויקט התנהל בשותפות עם חברה בינלאומית. התפקיד כלל קישור בין השותפים למזמין, חיבור בין צוות הפרויקט לחברה ובקרה על החיובים מקבלני המשנה.
חברה יזמית להתחדשות עירונית – "בית וגג"
זכיתי להתפתח עם ענף ההתחדשות העירונית בעשור האחרון.
ניהול פרויקטים של התחדשות עירונית אורך שנים רבות ובמהלכן היזם נדרש לממשקים עם גורמים המייצגים אינטרסים שונים ורגולציה משתנה: בעלי הקרקע, עורכי דין, מפקחי בניה, רשויות תכנון ועוד. ניהול המידע המצטבר קריטי לשליטה בניהול הכספי ושמירה על התקציב שהוגדר. בשנים אלה עסקתי בבקרת תשלומים ותקציב, בשימור מידע וידע חברה ויצירת שילוב וסינרגיה שאפשרו למידה שיטתית ושיפור מתמשך.
הגדרת תהליכי עבודה המאפשרים בקרה על התקשרויות ותשלומים, עמידה בלוחות הזמנים של מחלקת הכספים והטמעת מערכת מחשב לבקרת תקציב ותשלומים.
הגדרת תהליכי עבודה לגבייה שיטתית מרוכשים והטמעת מערכת מחשב לניהול הנכסים והנלווים (מחסנים, חניות) , חוזי מכר, ערבויות ומסמכים. הפקת דוחות מפורטים לרוכשים, לבנק המלווה ולהנהלת החברה.
ריכוז כתיבת ספר נהלי החברה כך שישקפו את תהליכי העבודה הקיימים ויאפשרו שימור הידע המצטבר ובסיס לשיפור מתמיד.
דברו איתי ויחד נבנה את ההצלחה שלכם,